Thursday, May 29, 2008

movie mania

indiana jones and the lost ark
indiana jones and the temple of doom
indiana jones and the last crusader
indiana jones and the kingdon of the kristal skull




lama gak aku x update aku punya blog,x sempat beb coz bz gila keje.tp xde la sampai gila, kat rumah plak sibuk layan movie & download movie sampai aku punya blog ngn friendster pun dah lama x bkk.nak layan YM lagi la jauh skali.

anyway,minggu2 yang menyiksakan dah berlalu.skang ni minggu enjoy plak
sabtu ahad minggu lepas aku melepaskan tension ngn g tgk wayang
antara citer yg aku g tgk macam poster yang kat atas tu la,tp yg no 4 je tgk wayang yg lain download.kat sini aku nak preview sket pasal citer yg baru aku tgk ni

indiana jones and the kingdom of the kristal skull
sebelum tgk citer ni,aku download smula ketiga2 cerita indiana jones yg lepas,malam sebelum g tgk citer ni aku wat indiana jones movie maraton.aku layan tiga cerita straight sambung plak esoknya yg paling latest.jauh berbeza si harisson ford ni klu nak bandingkan dari no 1 sampai yg no 4,maksud aku muka dia la...dulu muda skang dah tua.tp dari segi lakonan dia tetap mantap.
preview : Indiana Jones and The Kingdom Of the Crystal Skull bermula di sebuah kawasan padang pasir di Southwest. Indy dan rakannya Mac, diberkas ejen Soviet untuk membantu mencari tengkorak kristal. Tengkorak itu sangat bermakna kerana ia didakwa dapat membantu Soviet menguasai dunia. Bagaimanapun, Indy berjaya melarikan diri dari cengkaman Irina Spalko (Cate Blanchett) dan dia kemudian kembali dengan tugas hariannya sebagai profesor arkeologi di kolej Marshall. Namun, kerajaan pula menggesa pihak kolej memberhentikan Indy kerana ragu-ragu dengan kegiatannya. Indy kemudian meninggalkan kolej berkenaan dan cuba membawa diri ke tempat lain dan ketika itulah dia bertemu dengan seorang remaja lelaki yang suka memberontak, Mutt (Shia LaBeouf). Mutt mendakwa dia diminta ibunya untuk mencari Indy kerana percaya lelaki itu mampu membantu ibunya dan rakan mereka Ox. Ox yang ditahan di sebuah pusat menempatkan orang kurang siuman pula diculik ejen Soviet. Daripada pusat tahanannya itu, Indy menemui petanda yang ditinggalkan Ox. Dari situ bermulalah pengembaraan Indy dan Mutt ke sebuah kawasan terpencil di Peru yang menempatkan sebuah kubur lama. Namun, bukan Indy dan Mutt saja yang cuba mencari tengkorak kristal itu. ejen Soviet turut memasang misi mendapatkan tengkorak yang penuh bermakna itu. Pelbagai lawak spontan dan adegan penuh aksi yang akan membuatkan penonton tidak dapat duduk diam melihat pelbagai adegan lawan antara Indy, Mutt dan ejen Soviet termasuk Irina Spalko. Banyak adegan mengecutkan perut penonton terjadi sepanjang perebutan tengkorak kristal.

info : tengkorak kristal tersebut memang wujud dan dikatakan tengkorak tersebut dihasilkan dengan teknologi yang tidak wujud sehingga masa kini.(tiada kesan ukiran dari peralatan @ laser)



No comments: